slider4
slider3
lider2
lider5

 

Case: a&o Hostels

a&o Hostels er Europas største udbyder af moderne økonomihostels med 34 hostels og hoteller i seks lande i bl.a. Berlin, München, Prag, Wien, Budapest, Venedig og København. I 2019 registrerede kæden 5 millioner overnatninger og solgte for i alt €165 millioner.

BullsEye Communication har til opgave at skabe opmærksomhed om a&o i Danmark og få flere rejsende til at booke ophold på hotellerne i hovedstaden. Det sker gennem løbende nyhedshistorier til den danske presse og branchemagasiner.

Arbejdet har ført til:

  • En tredobling i antallet af pressehistorier, jf. Infomedia.
  • Nyheder som både tyske og danske medier bringer, og som dermed når ud til rejsende i begge lande.
  • Præsentation af kædens nye hostels, når de åbner.
  • Koordinering og rapportering af presseindsats til hovedkvarteret i Berlin.
”PR er en effektiv måde for os at nå rejsende i seks lande, og København er et af vores vigtigste områder at være synlige i. Lasse har ansvaret for at planlægge og eksekvere pressearbejdet. Det forudsætter en stor portion kreativitet og evne til at finde den rette nyhedsvinkel, evne til at samarbejde med os i Danmark og hovedkvarteret i Tyskland samt endelig drive og opfølgning. Presseomtalen kommer sjældent af sig selv. Lasse løser disse opgaver med et kæmpe engagement. Det udmønter sig i historier, som bringes i rejse- og nyhedsmedier og kommer ud til rigtig mange læsere. Godt gået!”

Kasper Rønnow

Managing Director, a&o Hostels Denmark